Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście, podobnie jak spółki portowe w Gdańsku i Gdyni, także ma nową Radę Nadzorczą.
W ambasadzie RP w Pradze odbył się Dzień Logistyki Polskiej. Wzięli w nim udział przedsiębiorcy związani z portami, gospodarką, wymianą handlową i transportem międzynarodowym. ZMPSiŚ SA reprezentowała Aneta Szreder-Piernicka, dyrektor ds. handlowych.
O strategii rozwoju portu Szczecin-Świnoujście, planach modernizacji infrastruktury oraz adaptacji do przyjmowania większych jednostek i obsługi projektów offshore wind rozmawiamy z Krzysztofem Urbasiem, prezesem ZMPSiŚ.
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A. ogłosił przetarg na budowę zdolności przeładunkowej portu morskiego w Świnoujściu do obsługi potrzeb morskiej energetyki wiatrowej. Postępowanie jest prowadzone za pośrednictwem Platformy Zakupowej Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA. Oferty można składać do 1 sierpnia.
Port Szczecin-Świnoujście przygotował zestawienie najistotniejszych dla obydwu wydarzeń 2022 roku.
Z początkiem 2025 roku port Świnoujście będzie miał pierwszy na polskim wybrzeżu terminal instalacyjny dla obsługi morskich farm wiatrowych. Umowę na dzierżawę portowych terenów podpisano 13 października br. w niespełna rok po nabyciu przez Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA terenów w świnoujskim porcie. Dzięki temu unikalnemu w skali kraju projektowi, ZMPSiŚ SA staje się liderem na rynku portowym w kooperacji z branżą związaną z odnawialnymi źródłami energii. O szczegółach tego przedsięwzięcia rozmawiamy z Krzyszt
Podczas trwających targów Baltexpo reprezentanci Urzędu Morskiego w Szczecinie oraz Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście opowiedzieli szczegółowo o trwających inwestycjach.
Pomimo trudnych okoliczności związanych z pandemią koronawirusa zespół portów Szczecin-Świnoujście jest w pełni operacyjny we wszystkich obszarach i wiele wskazuje na to, że zakończy rok z wynikiem niemal identycznym, jak w 2019 roku oscylującym wokół 32 mln ton obsłużonych towarów. Właśnie w portach obsłużono 30-milionową tonę towarów.
- Jeśli uda nam się zrealizować wszystkie zamierzenia inwestycyjne, w 2050 roku będziemy dysponować w zespole portów Szczecin-Świnoujście potencjałem mogącym obsłużyć niemal trzykrotnie więcej ładunków aniżeli obecnie - zapewnia prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście, Krzysztof Urbaś, z którym rozmawiamy o przełomowej budowie głębokowodnego terminala kontenerowego, pracy w czasie pandemii i olbrzymiej roli społecznej odpowiedzialności biznesu.
Charakterystyczny widziany z góry napis "Port Szczecin-Świnoujście" oraz logo widniejące na dachu magazynu nr 3 przy nabrzeżu Czeskim w szczecińskim porcie będą odnowione.
Morskie epizody ćwiczenia pk. "Sarex 24"
Koniec ery CTV z napędem na paliwa kopalne?
Obserwowali porty? Oskarżeni o szpiegostwo na rzecz Rosji stanęli przed sądem
Arkadiusz Marchewka: Stocznia Szczecińska "Wulkan" z gigantyczną stratą za ubiegły rok
To będzie jeden z największych włoskich okrętów. Zwodowano Atlante
Rozpoczęło się holowanie kontenerowca M/V Dali z miejsca katastrofy w Baltimore